سخنگوی یونیسف شنبه شب گفت: کودکان نوار غزه هزینه هنگفتی را در جنگ غزه پرداخت می کنند.

هزینه جنگ غزه را کودکان بی گناه می دهند

سخنگوی یونیسف افزود: هیچ ثباتی در نوار غزه وجود ندارد.

مدیر منطقه ای آژانس کودکان سازمان ملل در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز روز پنجشنبه به وقت محلی هشدار داد که خشونت روزانه در غزه نباید " به یک امر عادی" تبدیل شود.

وی از رهبران جهان خواست که توافق آتش بس غزه را تضمین کنند و هشدار داد که فضای امنی برای کودکان غزه وجود ندارد.

مدیر منطقه ای آژانس کودکان سازمان ملل در خاورمیانه و شمال آفریقا افزود: «هر روز که می‌گذرد، خشونت در غزه بیشتر می‌شود: اجساد کودکان کوچک از زیر آوار بیرون می‌آیند، کودکان مجروح که از ترس گریه می‌کنند و هیچ مکان یا مکان امنی برای آنها باقی نمانده است.

او ادامه داد: «خشونت روزانه نباید به یک امر عادی تبدیل شود. رهبران جهان باید برای نجات جان کودکان اقدام کنند. اکنون به آتش بس نیاز است.»

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که از ابتدای جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۳۳۴ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۳ هزار و ۳۵۶ نفر رسید.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن ۱۱۳۹ اسرائیلی شد. وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر رسید.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و داروها ویران شده است.

اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) به نسل‌کشی متهم شده است. دیوان مذکور به رژیم اسرائیل دستور داد که به سرعت حملات خود در شهر جنوبی رفح، جایی را که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله به آن در ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) به آنجا پناه برده بودند، متوقف کند.

با وجود درخواست میانجیگران از جمله مصر، آمریکا و قطر برای توقف خصومت‌ها و دستیابی به آتش‌بس و توافق تبادل اسرا، تل آویو همچنان به حملات مرگبار خود علیه غزه ادامه می‌دهد. تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.